کجا تبلیغ کنم؟ (رسانه های تبلیغاتی برای فروش فایل)

کجا تبلیغ کنم؟ (رسانه های تبلیغاتی برای فروش فایل)

همان طور که در مقاله مربوط به نکات افزایش فروش گفتیم، یکی از عوامل مهم در فروش هر چه بیشتر فایل های تان انجام تبلیغات است. اما تبلیغ به چه صورت و در کجا، نتایج و بازدهی بیشتری برای شما خواهد داشت؟

در ابتدا باید نوع تبلیغ و همچنین میزان هزینه ای که برای انجام این کار در نظر گرفته اید را مشخص کنید. و این را به یاد بسپارید که مشتری هر چه بیشتر تبلیغ شما را ببیند رغبت بیشتری برای خرید پیدا می کند.پیشنهاد ما این است که این کار را ابتدا در مقیاسی کوچک و با کمترین هزینه انجام دهید و سپس در صورت بازدهی مناسب آن را در مقطع بزرگ انجام دهید.  بدین منظور در این مقاله سعی داریم رسانه های تبلیغاتی که مناسب فروش هستند را معرفی کنیم و تجربیات مان را در این زمینه در اختیارتان بگذاریم.

رسانه های رایگان

اگر در ابتدای کار هستید پیشنهاد ما استفاده از رسانه های رایگان و یا با هزینه ی حداقلی است. شما در عرض چند دقیقه می توانید متن مورد نظر آگهی خود را آماده کنید و لینک فروشگاه یا محصول خود را در آن قرار دهید. لیست تعدادی از این موارد در زیر آورده شده اند:

  1. استفاده از سایت یا اپلیکیشن رایگان آگهی ( مانند دیوار، شیپور، ایستگاه، فیسبوک، لینکدین، توئیتر و … )
  2. ایمیل مارکتینگ : در صورتی که یک وب سایت داشته باشید، می توانید با ارسال ایمیل به مخاطبان هدف خود آن ها را از محصولات خود مطلع کنید. سعی کنید در انجام این کار تمام تمرکز خود را بر روی تبلیغ نگذارید و در محتوای ایمیل های خود مطالب آموزشی نیز بگنجانید. طبق تجربه 70 درصد آموزش و 30 درصد تبلیغ تاثیر بهتری بر روی مخاطب شما خواهد گذاشت.
  3. سئو: با افزایش دانش خود نسبت به بهینه سازی سایت یا همان سئو می توانید بدون هزینه کردن، توضیحات مربوط به فایل خود را به گونه ای بنویسید که در صفحه اول گوگل ظاهر شوید.

 

رسانه هایی با هزینه متوسط ( بین 5000 تومان الی 50 هزار تومان )

  1. استفاده از آگهی در روزنامه یا نیازمندی ها: اگر روزنامه، مجله یا نیازمندی که انتخاب می کنید در حوزه تخصصی شما باشد تاثیری چند برابر خواهد داشت.
  2. استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل یا دیگر سایت ها. این روش به ازای هر کلیلکی که مشتری بر روی لینک شما در صفحه جستجوی گوگل می کند هزینه اندکی را از حساب شما کسر می کند و مشتری را به فروشگاه یا محصول شما راهنمایی می کند. شما با جستجویی ساده در اینترنت می توانید سایت های پربازدید دیگر را پیدا کنید که در ازای دریافت هزینه ای، بنر شما را در سایت خود قرار می دهند.
  3. تراکت مارکتینگ: در این روش با پخش تراکت در محلی که مخاطب هدف تان وجود دارد ( مانند فروشگاه کتاب و نرم افزار، نمایشگاه های مرتبط، مکان های فرهنگی ) می توانید آن ها را با فروشگاه یا محصولات خود آشنا کنید.
  4. تبلیغاتی موبایلی:  ارسال اس ام اس از طریق پنل، و یا تبلیغ در اپلیکیشن های موبایل به دلیل در دسترس بودن و گستردگی مخاطب تاثیر بسزایی در جذب مشتری دارند.

 

رسانه های با هزینه بالا ( بیش از 50 هزار تومان )

روش هایی مانند کاتالوگ ها، مجلات، پوسترها ، هدایای تبلیغاتی، بنرها، تبلیغ در وسایل حمل و نقل عمومی، تابلوهای دیجیتال، فکس مارکتینگ، و غیره هزینه ای نسبتا بالاتر خواهند داشت. این رده از رسانه های تبلیغاتی نیاز به بررسی بیشتر و موشکافانه تری دارد که در مقالات بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.

مطالب مرتبط

نظرات شما

X
قالب ووکامرس