یوگا چیست و حرکات ورزش یوگا در خانه چه فوایدی دارد

یوگا چیست و حرکات ورزش یوگا در خانه چه فوایدی دارد

یوگا فعالیتی است که انعطاف پذیری شما را افزایش می دهد، ماهیچه های شما را تقویت می کند، تمرکز فکر شما را بالاتر می برد و شما را آرام می کند. یوگا این همه و گاهی هم بیشتر را انجام می دهد!

در این مقاله، تاریخ مختصر و فلسفه یوگا، انواع مختلف یوگا، فواید یوگا، تجهیزات مورد نیاز برای انجام یوگا، جایی که برای انجام آن، نحوه شروع یوگا و دانستن این که مبنای تعریف یوگا چیست ، بررسی خواهیم کرد.

تعریف علم ( ورزش یوگا)

تعریف یوگا یک نظم و انضباط فیزیکی و معنوی باستان و شاخه ای از فلسفه است که به نظر می رسد بیش از ۵۰۰۰ سال پیش در هند آغاز شده است.

کلمه یوگا از کلمه یوج سانسکریت می آید، یعنی یوغ، پیوستن یا متحد شدن است. مدرسه يوگا ايجنگر يوژ را به عنوان « پيوستن يا ادغام تمام جنبه هاي فردي – بدن با ذهن و ذهن با روح  » براي رسيدن به يک زندگي شاد، متعادل و مفيد تعريف مي کند.

آن ها ادعا می کنند هدف نهایی یوگا، رسیدن به کالیالی (رهایی یا آزادی نهایی) است.

 

دانلود کتاب هاتا یوگا

چه کسی ورزش یوگا را اختراع کرد؟

هیچ تاریخ ثبت شده ای برای ورزش یوگا وجود ندارد، زیرا تمرین کنندگان یوگا در گذشته بسیار دور پیش از اینکه هرگونه توضیحی از آن می تواند وجود داشته باشد، انجام شده است.

یوگ ها طی هزاره ها این رشته را به دانش آموزان خود منتقل کردند و بسیاری از مدارس مختلف آموزش یوگا گسترش یافتند.

اولین اثر ضبط شده حرکات یوگا و یکی از قدیمی ترین متون موجود، به طور کلی تصور می شود که توسط پاتانجالی، مریم یوجی هند که در حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سال پیش زندگی کرده بود، نوشته شده است.

پاتانجی با نوشتن سوتاتای یوگا ( sutra به معنای «موضوع» در سانسکریت) است که اصول، فلسفه و شیوه آموزش یوگا هستند که هنوز هم دنبال می شوند.

اگر چه بسیاری از مدارس یوگا در طول قرن ها تکامل یافته اند، همه آنها از همان اصول اساسی پیروی می نمایند. بودیسم و ​​دیگر سنت های روحانی شرقی از بسیاری از تکنیک های یوگا یا مشتقات این تکنیک استفاده می کنند.

دانلود کتاب یوگا و قلب شما

حرکات یوگا چگونه کار می کنند؟

حرکات یوگا با استفاده از asanas (حالت ها)، تمرکز متمرکز بر قسمت های خاص بدن و پرانایاما (تکنیک های تنفس ) را به منظور پیوستن بدن با ذهن و ذهن با روح به پیش می رود.

بدن

یوگا آسانا (حالت ها یا عضلات) به بدن شما کمک می کند. هزاران یوگا وجود دارد و در سانسکریت، این گونه ها کریا (اعمال)، mudras (مهر و موم) و bandhas (قفل) نامیده می شود.

کریا بر تلاش لازم برای حرکت انرژی تا ستون فقرات تمرکز دارد؛ یوگا mudra ژست یا حرکت برای نگه داشتن انرژی و یا تمرکز آگاهی است؛ و یک باندا از تکنیک انقباض عضلانی برای تمرکز آگاهی استفاده می کند.

ذهن

تمرینات یوگا با توجه به تمرکز بر قسمت های خاصی از بدن تمرکز دارد. به عنوان مثال، شما ممکن است از مربی پرسید که عمیقا روی ستون فقرات خود تمرکز کند یا ذهن شما را از بین ببرد و بدن شما را به زمین بیاورد.

این آگاهی اتصال بدن ذهن را تیز و زمان زیادی را برای پچ پچ های خارجی اجازه نمی دهد (مانند نگرانی در مورد آنچه که شما برای شام یا ارائه در دفتر که آماده می کنید).

در عوض، تمرکز داخلی بین سر و بدن شما است. یک مثال، خودسونا است (جنبه ی بدن) که تقریبا تمام کلاس یوگا تمرین می کند.

در طول خودتانا، با چشمان بسته خود را پشت سرتان می گذارید و فقط تمام بدن خود را به کف می کوبید. ایده این است که با هر گونه افکار با شما مبارزه نکنید، اما اجازه دهید آنها را بیرون بیاورند و در حالی که مربی شما را از طریق تصاویر بصری هدایت می کند تا به شما در تمرکز بر احساس عضلات خود کمک کند.

نتیجه دلخواه و اغلب به دست می آید که به یک کشور صلح آمیز، آرام و آرام تبدیل شود. ساواسانا عموما نهایی یوگا است قبل از تمرین نهایی و تنفس.

دانلود کتاب رازهای جذب جنس مخالف

روح

ورزش یوگا از تنفس کنترل شده به عنوان راهی برای ادغام ذهن، بدن و روح استفاده می کند. تکنیک های تنفس پارانایاما نامیده می شود؛ پرانا به معنای انرژی یا نیروی زندگی است و یاما به معنای اخلاق اجتماعی است.

اعتقاد بر این است که تنفس کنترل شده پرانایاما جریان انرژی را در بدن شما کنترل می کند. تجربه من این است که تنفس کنترل شده به من کمک می کند تا تمرکز بر عضلات که در حال کار هستند، و در طول خودشان، ضربان قلب من را کاهش می دهد، ذهن من را آرام می کند، منجر به آرامش عمیق، درونی و احساس آرامش می شود.

دانلود کتاب کف بینی چیرو

انواع یوگا کدامند؟

کلاس یوگا از چندین نوع یا مکتب تشکیل شده است. آنها در طول قرن ها تکامل یافته بودند، زیرا یوگ های مختلف فلسفه ها و رویکردهای خود را توسعه دادند و به دانشجویان مشتاق آموزش دادند و سپس آنها را به دانش آموزان و شاگردان خود گذراندند.

به عنوان مثال، یوگا هاتا، که مسلما محبوب ترین نوع کلاس یوگا در آمریكا است، توسط یوگ سواتامارما در هند در قرن ۱۵ و توسط سوآتمارمارا به عنوان “راه آهن به ارتفاعات راج یوگا” از ۶ مدرسه از فلسفه هندو، مشخص شده توسط پاتانجالی در سوتراس یوگا خود را مرحله آماده سازی از تصفیه فیزیکی است که بدن را مناسب برای تمرین مدیتیشن بالاتر می داند.

به همین ترتیب، حرکات یوگا کندالینی، که گزارش شده است بیش از ۵۰۰۰ ساله است، در سال ۱۹۶۹ توسط یوگ بجان به غرب معرفی شد زمانی که او از هند سفر کرد.

اساسا، تمام انواع یوگا تلاش برای نتیجه یکسان، هماهنگی ذهن و بدن و روح، هر چند آنها ممکن است در فلسفه خود و حتی در asanas متفاوت باشند.

گروه زیپوک

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

*
*